Turistický ruch je v tržně orientovaných zemích velký byznys. A není tedy divu, že když je někde sezóna v plném proudu, posilují regionální a třeba nejen regionální dopravci spoje, přidávají autobusy a vagóny, posilují personální stavy a někdy nabízejí i doplňkové služby, jen aby se cestovatelé cítili komfortně, užili si to tu a všichni byli spokojení.
Jedinou dosud známou výjimkou byly vlastně jenom aerolinie v loňském, prvním pokoronavirovém roce. Do poslední chvíle se nevědělo, jestli a kam se bude smět cestovat a za jakých podmínek, nevědělo se tedy dost dobře ani to, jestli budou mít lidé za takových podmínek o cestování zájem, a pak se to už na poslední chvíli nepodařilo hlavně kvůli personálním problémům změnit k lepšímu.
Ale i letos existuje výjimka. I letos jsou místa, kde právě panuje hlavní turistická sezóna, ale doprava tu během této namísto houstnutí zřídla. A můžeme být, ironicky řečeno, hrdí na to, že je to právě u nás. Na Šumavě.
Co se zdejší vlakové dopravy týká, stála tato, nakolik mohu soudit, v posledních padesáti letech docela za prd. Spojů tady na periferii bylo vždycky pomálu, zpoždění tu byla běžná věc, občas se jen tak nedojelo, když spadl přes koleje nějaký ten podemletý strom. Aspoň za éry Českých drah tomu tak bylo.
S trochou skepse se pak hledělo na to, když ČD přenechaly tuto trať soukromníkům. Byly tu smíšené pocity, protože soukromý dopravce k radosti cestujících dost významně snížil jízdné, jenže tu současně namísto dříve běžných vlaků nasadil ‚ojeté tramvaje z Německa‘, které se nedaly v zimě vytopit a v létě klimatizovat. Ale lidé si zvykli.
A dnes si tu tedy zvykáme i na onu paradoxní novinku související s poklesem hustoty provozu právě v hlavní turistické sezóně. Kdy jezdí mezi Českými Budějovicemi a Novým Údolím míň spojů než v mimosezónní době.
Ovšem firma GWTrain je v tom prý nevinně. To jenom správci kolejí po dlouhých letech oprav a uzavírek uvedli trať definitivně do tak žalostného stavu, že už se po ní po předsezónní kontrole smí jezdit v některých úsecích jen dvacetikilometrovou rychlostí namísto té obvyklé šedesátky. A GWTrain tak musel zredukovat spoje. Protože už vlaky zkrátka nebyly schopné při tom tempu dodržet běžný jízdní řád.
Přijeďte se podívat. Dokud tu vlaky ještě aspoň jezdí. Byť je v některých úsecích předběhnou i pěší.