Reklamní předměty, ať už prodávané či rozdávané, patří mezi marketingové stálice. Existovaly již od počátku obchodu a najdeme je i dnes. Pouze jejich sortiment se poněkud liší, účel však zůstává stejný – udělat na zákazníka dobrý dojem a snažit se přilákat další. Jedním z těch, které byly svého času poměrně populární, jsou i papírové tašky s potiskem.
Ty jsme dříve našli prakticky v každém supermarketu či samoobsluze. Původně se počítalo s tím, že nahradí klasické igelitové tašky, neboť jsou šetrnější k životnímu prostředí. Tak byly také propagovány. Nápisy na nich pak často také tuto skutečnost sdělovaly, spolu s názvem firmy. Snažily se tak ukázat, že skutečně mají zájem o ekologii a snaží se udělat něco pro životní prostředí.
Ukázalo se však, že nebyly lidmi přijaty tak dobře, jak se doufalo. Přispělo k tomu hned několik důvodů, z nichž část se samozřejmě týká peněz, mnohem větší však připadá na pohodlí. V první řadě tu byl totiž fakt, že tyto tašky se velmi snadno protrhnou. Stačí do nich vložit něco s ostřejší hranou a neštěstí je na světě.
Dále také špatně snáší vlhko, takže dávat do nich produkty z mrazicích boxů či je používat v dešti představovalo značné riziko. Bylo téměř jasné, že svůj nákup domů jen tak nedonesete.
V neposlední řadě je tu pak i jejich nižší nosnost. Na stejný nákup jste jich tak potřebovali více, a pokud jste měli nějakou těžší věc, bylo ji často nutné dát do samostatné tašky, bez ohledu na to, jak byla velká.
Z toho všeho vyplývá, že papírové tašky byly obvykle pouze na jedno či dvě použití. Málokdy vydržely déle, na rozdíl od těch igelitových, které jsou rozhodně odolnější a lze je používat opakovaně. Je tedy pochopitelné, proč se k nim lidé zakrátko opět vrátili. A ačkoliv samozřejmě ty papírové ještě můžeme někde najít, není pochyb o tom, že igelitky jsou prozatím zkrátka lepší.