Textil je výraz veskrze rozmanitý a pod tímto názvem se může ukrývat mnoho tváří tkaných či netkaných výrobků. Jestliže se nyní zaměříme na tkaniny, z nichž se zhotovují oděvy, jde o přírodní a syntetické materiály mnoha vzorů a barev, z nichž některé jsou vhodné i pro propagační účely. Propagace je činnost některými lidmi zatracovaná či zesměšňovaná, ale ve skutečnosti je to jedna ze základních forem, jak dát veřejnosti na vědomí, že něco či někdo existuje, a že vytváří pro sebe i pro společnost něco užitečného.
Být užitečným pro druhé je přirozenou lidskou touhou, a pokud si odmyslíme ty patogenní, chorobné stavy sobeckých a bezcitných individuí, jsme opravdu rádi, když si naší tvůrčí činnosti někdo považuje, když ji využívá, a když se z ní upřímně raduje.
Propagovat výrobky nebo užitečné služby lze na veřejnosti mnoha způsoby a jednou z těch nejúčinnějších je dnes Internet. Je to velmi obsáhlý zdroj informací, který je dostupný přímo na dosah ruky, a odkud lze čerpat doslova ze všech koutů světa. Internet je však pouze virtuální svět, pouze pomocné médium, ale my žijeme v tom hmotném, reálném světě, a právě zde vnímáme okolní prostředí svými smysly, podepřenými svou intuicí. A také to, co je hmatatelné, mívá přímý dopad na naše myšlení a chování. Jinými slovy, pokud vám někdo podstrčí fotografii jeho nového auta, vy se pokocháte tou krásou jen v myšlenkách, zatímco když vás posadí za volant a nechá vás vůz celý den řídit, je to úplně jiná zkušenost a jiný zážitek.
Jiný zážitek na vás čeká i u reklamního textilu, který si na sebe obléknete, a ihned dáváte všem kolem vás na vědomí o výrobcích, službách či životním stylu. Je to tzv. reklama za pochodu, živoucí bytost si na sebe oblékne tričko, mikinu, kšiltovku, bundu, popadne batoh či tašku, a vy se ihned z nápisu, fotky, kresby a podpůrného textu dozvíte, že v Novém Boru otevřeli rekonstruovaný penzion s wellness službami, a že v jeho okolí se nachází krásné prostředí podhůří Lužických hor.